Etichete

8 martie (1) 8 martie brasov (1) animale salbatice brasov (1) arta brasov (1) atractii turistice brasov (1) baruri brasov (1) biserica fortificata prejmer (1) biserica neagra (3) bistro de l'arte (1) bistro ma cocotte (1) brad craciun brasov (1) braosv (1) brasov (4) brasov tour (1) brasoveni (1) cafenele brasov (1) capitala culturala (1) case memoriale brasov (1) castelul bran (2) castelul peles (1) cazare brasov (1) ce fac in brasov (1) ce poti face in brasov (1) ceai et caetera (1) ceainarii brasov (1) cel mai frumos oras (1) centrul cultural reduta (1) cetatea prejmer (1) citeste in brasov (1) cluburi brasov (1) concerte brasov (1) cultura brasov (2) distractie brasov (1) dobrogeanu gherea (1) eliana mall (1) expozitii brasov (1) fast-food brasov (1) fauna brasov (1) festival 39 (1) graba (1) humanitas brasov (1) iarna brasov (1) in brasov (1) kasho lounge (1) lalele brasov (1) lent (1) livada postei (2) localuri brasov (2) mananc brasov (2) monumente brasov (1) munti brasov (1) okian (1) okian brasov (1) parcari brasov (1) parcul titulescu (1) piata sfatului (1) piata sfatului brasov (1) poiana brasov (3) popcorn (1) prejmer (1) pret intrare cetatea prejmer (1) prima scoala romaneasca (1) ratbv (1) restaurante brasov (5) rockstadt (3) sens giratoriu brasov (1) sergiana (1) stand up comedz brasov (1) strada sforii (1) tampa (1) tampa brasov (2) teatru brasov (2) teatrul dramatic brasov (1) timp liber (2) timp liber brasov (5) turism brasov (3) turnul alb brasov (1) urs brasov (1) urs tampa (1) viata de noapte brasov (1) viata sociala brasov (2)

vineri, 4 martie 2016

Popcornul, între legendă şi mâncare “fast”


Dragă cititorule, azi m-am gândit să scriu despre popcorn sau, cum se spune pe la noi, floricele de porumb. Presimt că zâmbeşti în colţul gurii… dă-mi o şansă şi lasă-mă să încerc.
Dacă te-ai întrebat vreodată când a mâncat primul om popcorn, se pare că în urmă cu mii de ani un mexican împiedicat a căzut şi a scăpat ştiuletele în jar. Eu nu pot decât să-mi închipui reacţia lui, dar cu siguranţă a crezut că-i ceva “necurat la mijloc”. De atunci s-a tot folosit ca gustare, ca accesoriu sau podoabă şi nu mare mi-ar fi mirarea ca la capitolul aranjamente florale de nuntă Braşov să găşesti un mănunchi de floricele de porumb pe masă. S-au folosit chiar la protejarea obiectelor din colete dar ideea nu a fost bună, atacul şoarecilor a fost hotărâtor.


popcorn


Ce nu ştiu eu este când s-a creat legătura aceasta între popcorn şi cinematografie ( că s-a creat în America, e clar). Poţi să mergi tu la un cinematograf în Braşov şi să nu fii întâmpinat de popcorn? La Coresi Mall, popcornul e primul expus atunci când vrei să vezi un film bun în Braşov. Şi am cumpărat, nu pot rezista mirosului... Credeţi că am putut mânca jumătate? Nici gând, avea aşa de multă sare încât mă mir că nu am avut nevoie de tratament cu cortizon.:)
Dacă mergi la cinema Cityplex Eliana Mall Braşov, tot de pocorn ai parte. Aici mai ai încă câteva modalităţi de distracţie în Braşov, depinde de vârstă (eu nu mă bag). Mai lipseşte ca la intrarea în cluburi pentru copii Braşov, cea care vinde bilete, să te întrebe dacă vrei şi o pungă de floricele că tot nu ai ce face cât copilul tău ţopăie... Sper nu le dau idei... Cum ar fi ca celebrul popcorn să se servească în baruri şi cafenele Braşov ( popcorn în For Sale când rămân fără alune) ?
Dacă vrei să seduci, încearcă în locuri romantice în Braşov, plimbă-ţi iubita pe Aleea de sub Tâmpa şi vei avea minunata ocazie să împarţi o pungă de floricele în doi, doar ţine la siluetă... :)
Acum, de câte ori vrem să ne uităm la un film bun, e musai să avem ceva de ronţăit, cel puţin o pungă de popcorn. Nu poţi digera filmul dacă stomacul tău nu digeră şi el ceva la rândul lui.
Nu cred că e vreun braşovean care să nu fi mâncat popcorn măcar o dată de la “nenea” care stă de atâţia ani la intrarea în Piaţa Sfatului Braşov. Nici nu-mi mai aduc aminte de când e acolo, lângă toneta cu “artă mobilă Braşov”, cum îmi place mie să îi spun micuţei expoziţii de tablouri. Dacă te-ai hotărât să mănânci la restaurante lângă Livada Poştei Braşov, cum ar fi Sergiana (fosta Groapă cu Bere, pentru cei nostalgici) şi ai rămas fără bani de desert, lângă cârciumă, în dreptul unei porţi de lemn, ai posibilitatea să îţi cumperi o pungă de popcorn sau o vată pe băţ (roz, poate chiar marsala :) , că e în trend). 

strada sforii

Tocmai mi-a venit o idee de business: să vând popcorn la una din intrările de pe Strada Sforii. Are potenţial, are vad comercial, doar este cea mai îngustă stradă din Europa. Aş putea să fiu în acelaşi timp şi ghid pentru turişti, ştiu şi eu să spun: Strada Sforii, Rope Street, Braşov. .. Poate fac şi un bănuţ “neimpozabil”… Vă rog să nu-mi furaţi ideea pînă mă mobilizez.
Cert este că popcornul a devenit lait motiv urban. În mintea mea se face o analogie: vânzătorul de popcorn şi flaşnetarul, două simboluri a două culturi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu